Стійкість – наша сила. Підсумки навчального року.
Навчальний рік завершився. Для когось – просто черговий крок до професії. Для нашої кафедри, як і для всього ХНУРЕ – ще один рік випробувань, який ми пройшли разом: викладачі та здобувачі.
Ми працюємо в умовах постійної небезпеки – у місті, що щоденно зазнає обстрілів. Але ХНУРЕ продовжує навчати, а наші студенти – вчитися. І саме в цьому – наша унікальна сила.
В освітніх програмах кафедри вже кілька років закладено те, що зараз стало надзвичайно актуальним. Це унікальна компетентність:
«здатність соціально відповідально адаптувати робочі процеси та особистий простір до складних та непередбачуваних ситуацій, спричинених глобальними викликами».
Цей навчальний рік чітко продемонстрував: ми не лише виконуємо освітні стандарти – ми готуємо студентів до життя і роботи в реальному, подекуди жорсткому світі.
Наші студенти навчаються працювати в умовах, коли найголовнішим пріоритетом є життя та здоров’я людини. Але разом з цим ми показуємо, як зберігати безперервність процесів – на прикладі самого освітнього процесу. Це означає, що наші студенти вміють:
- гнучко поєднувати онлайн та офлайн навчання залежно від обставин;
- ефективно працювати як у синхронному форматі (лекції, вебінари), так і в асинхронному (самостійне опанування матеріалів та виконання завдань);
- поєднувати групові заняття з індивідуальними консультаціями, які вимагають проактивної позиції самого студента;
- користуватись корпоративними ресурсами «за замовчанням» через постійний доступ (пошта, файлові середовища), так і «за запитом» через ініціативний доступ за потреби (програмне забезпечення, бібліотечні бази тощо);
- користуватись спільними робочими середовищами на прикладі DL-платформи;
- самостійно вибудовувати власний освітній пошук (особливо коли навчання відбувається за принципами «перегорнутого класу» або здобувачів залучають до наукових досліджень);
- нарощувати цифрову спритність – швидко та ефективно опановувати нові ІТ-інструменти вдома, самостійно, без зайвої опіки (але з підтримкою «за запитом»).
Так, навчатись у таких умовах складніше. Але саме це робить наших студентів стійкішими, адаптивнішими, а отже – конкурентоспроможними на ринку праці. Бо працювати «під тиском» і зберігати якість – вміють не всі.
Ми перетворюємо вразливість у перевагу.
Ми не просто навчаємо — ми готуємо до життя.