Кафедра економічної кібернетики та управління економічною безпекою (ЕК)

Мова:

Академічна доброчесність

Дотримання академічної доброчесності науково-педагогічними працівниками та здобувачами вищої освіти є обов’язковою вимогою Законів України “Про освіту”, “Про вищу освіту”  Академічна доброчесність

Наказ про автоматизовану перевірку на плагіат навчальних, науково-методичних робіт, кваліфікаційних робіт здобувачів освітніх ступенів бакалавра та магістра, дисертацій здобувачів ступеня доктора філософії та здобувачів наукового ступеня доктора наук тощо(затв. розпорядженням №366 від 11.12.2024)

 

Academic IQ: Проєкт “Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти” (Academic Integrity and Quality Initiative). Інформаційні бюлетені

У ХНУРЕ розроблено низку нормативних документів, що містять політику, стандарти і процедури дотримання академічної доброчесності. До них, зокрема, належать розміщені у відкритому доступі на офіційному сайті ХНУРЕ:

– Положення про організацію освітнього процесу в ХНУРЕ (https://nure.ua/wp-content/uploads/Main_Docs_NURE/polozhennja-pro-organizaciju-osvitnogo-procesu-v-hnure.pdf), п.5.8 Академічна доброчесність в університеті;
– Положення про академічну доброчесність у ХНУРЕ (https://nure.ua/wp-content/uploads/Main_Docs_NURE/polozhennja-pro-akademichnu-dobrochesnist.pdf);
– Положення про протидію академічному плагіату в ХНУРЕ (https://nure.ua/wp-content/uploads/Main_Docs_NURE/polozhennya-pro-protidiyu-akademichnomu-plagiatu-v-hnure-290-vid-28.04.2017.pdf);
– Положення про реєстрацію та передачу прав на службові об’єкти авторського права в ХНУРЕ (https://nure.ua/wp-content/uploads/Main_Docs_NURE/polozhennya-pro-avtorske-pravo-v-hnure.pdf);
– Антикорупційна програма ХНУРЕ (https://nure.ua/wp-content/uploads/Main_Docs_NURE/antikorupcijna-_programa_hnure.pdf);
– Система внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності ХНУРЕ (https://nure.ua/wp-content/uploads/Main_Docs_NURE/sistema-vnutr-zabezp-jakosti.pdf).

 

Інструменти перевірки текстів на плагіат

Plagiarisma http://plagiarisma.net/ – програма перевірки тексту на запозичення. Дуже важливою перевагою є те, що ресурс підтримує понад 190 мов. Платформа дозволяє перевіряти тексти та виявляти збіги в Google і Yahoo! Вона є безкоштовною, має онлайн-версію або ж може бути завантажена та встановлена на комп’ютер.

 

StrikePlagiarism.com http://strikeplagiarism.com/uk/ – антиплагіатна інтернет-система, яка автоматично перевіряє оригінальність тексту. У системи простий і зручний для користування інтерфейс. Документи можна завантажувати в систему в багатьох популярних форматах (DOC, ODT, TXT, PDF), відсутні обмеження на обсяг документу. Текст порівнюється з ресурсами інтернету та базою даних системи.

 

Unplag/Unichek https://unicheck.com/uk-ua (компанії ТОВ “Антиплагіат”) ― онлайн-інструмент для швидкої перевірки академічних робіт та будь-яких інших текстів на плагіат, створений молодою українською командою. Сервіс виконує швидку перевірку по інтернет, а також по базах наукових робіт університетів чи репозиторіїв. Працює з форматами DOC, DOCX, PDF, ODT, RTF, HTML, з необмеженою кількістю користувачів одночасно. Здійснюючи пошук на плагіат протягом декількох секунд, Unplag забезпечує найбільш точні результати в режимі реального часу.

 

Edu-Birde https://edubirdie.com/perevirka-na-plagiat – безкоштовна онлайн-платформа для перевірки текстів на плагіат. Для перевірки тексту потрібно його скопіювати та вставити у відповідне вікно, натиснути кнопку “перевірити” та зачекати на звіт. Можна також завантажити повністю весь документ.

Академічна доброчесність та забезпечення якості освіти ХНУРЕ

В Харківському національному університеті радоелектроніки функціонує спеціальні веб-сторінка на порталі Наукової бібліотеки, де описано інструкції, програми щодо реалізації засад академічної доброчесності, наведена нормативна документація.

Науково-методичний семінар “Академічна доброчесність” 

31 травня 2024 року на кафедрі економічної кібернетики та управління економічною безпекою відбувся науково-методичний семінар зі здобувачами першого (бакалаврського), другого (магістерського) та третього (освтіньо-наукового) рівнів вищої освіти, на якому обговорювалися питання студентоцентрованого навчання, академічної доброчесності та академічної свободи, створення можливостей реалізації гнучких освітніх траєкторій та академічної мобільності.
Здобувачі надали пропозиції щодо оновлення освітніх компонентів, форм і методів навчання.
Також здобувачам надана інформація про можливості організаційної, соціальної, морально-психологічної підтримки, а також анонімного звернення через сайт кафедри до гарантів, кураторів, викладачів, завідувача кафедри.

Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність

Науково-методичний семінар “Обговорення результатів опитування за освітніми програмами кафедри ЕК”

10 травня 2024 року відбувся науково-методичний семінар «Обговорення результатів опитування за освітніми програмами кафедри ЕК». Зворотний зв’язок був отриманий від здобувачів і викладачів за результатами навчання в осінньому семестрі 2023-2024 навчального року та охоплював усі чотири освітні програми, за якими кафедра ЕК здійснює підготовку здобувачів:

  • ОНП «Економіка» третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за спеціальністю 051 Економіка;
  • ОПП «Економічна кібернетика» другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 051 Економіка;
  • ОПП «Управління фінансово-економічною безпекою» другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 073 Менеджмент;
  • ОПП «Економічна кібернетика» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 051 Економіка.

Усі опитування в цілому продемонстрували позитивні результати оцінки якості навчання та викладання за всіма освітніми програмами. Також була зафіксована наявність необхідних для навчання та викладання компонентів академічної свободи, наявність механізмів та практики академічної доброчесності, застосування в освітньому процесі принципів студентоцентрованого підходу та елементів соціально-організаційної підтримки.

Фокус семінару був зосереджений на критичних зауваженнях та пропозиціях з боку здобувачів та викладачів за всіма освітніми програмами. В результаті жвавого обговорення, обміну думками та пропозиціями була прийнята низка рішень, які стосуються:

  • оновлення освітніх програм: за якісною та організаційною складовою;
  • активізації різних напрямів діяльності здобувачів і викладачів: міжнародної, наукової роботи;
  • удосконалення організації освітнього процесу з боку викладачів;
  • підвищення обізнаності здобувачів у контексті їхньої освітньої програми та напрямів діяльності кафедри (освітній процес, його можливості та сервіси, результати навчання, наукові школи тощо).

Спікер заходу – доцент кафедри ЕК Гришко С.В.

Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність

Дбаємо про академічну доброчесність: онлайн-зустріч щодо використання антиплагіатної системи StrikePlagiarism

23 лютого 2024 року відбулась онлайн зустріч представників ХНУРЕ із виконавчим директором антиплагіатної системи StrikePlagiarism Алі Тахмазова та менеджером з розвитку Plagiat.pl в Україні Анною Чудак.
Університет на зустрічі представляли в.о. ректора Ігор Рубан, проректор з наукової роботи, професор кафедри ЕК Юрій Романенков, помічник ректора з питань інформаційних технологій Віталій Ткачов та заступник директора наукової бібліотеки Людмила Влащенко.
Система Strikeplagiarism.com – це ІТ-інструмент, призначений для перевірки текстових документів щодо академічної доброчесності. ЇЇ завданням є надання інформації, яка дозволяє ідентифікувати кількість запозичень у тексті.
Упродовж зустрічі були презентовані можливості системи та обговорені організаційні питання з приводу її використання в ХНУРЕ.

Методичний семінар “Академічна доброчесність”

20.10.2022 на кафедрі економічної кібернетики та управління економічною безпекою проведено черговий захід, спрямований на популяризацію принципів дотримання академічної доброчесності.
Спікер заходу: відповідальна по кафедрі за перевірку робіт на плагіат доц., к.е.н. Шейко І.А.
На семінарі було обговорено питання виконання контрольних, курсових і кваліфікаційних робіт в контексті дотримання принципів академічної доброчесності. Розглянуто особливості застосування онлайн-сервісу Unicheck компанії ТОВ “Антиплагіат”.
На заході були присутні викладачі кафедри, здобувачі спеціальностей 051 Економіка та 073 Менеджмент.

Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність Академічна доброчесність

ХНУРЕ отримав сертифікат Academiq IQ

Академічна доброчесність12.07.2022. У Харківському національному університеті радіоелектроніки успішно завершено виконання дворічного проєкту сприяння розвитку академічної доброчесності та якості освіти Academiq IQ. Проект адмініструвався Американськими Радами з міжнародної освіти за сприяння посольства США  в Україні, Міністерства освіти і науки України, Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.

Опитування учасників освітнього процесу

Академічна доброчесність

Офіс розбудови доброчесності НАЗК проводить дослідження основних проблем та перспектив розвитку доброчесності в освітньому середовищі (проблем протидії корупції в освітній сфері) яке, з поміж іншого, передбачає з’ясування думки учасників освітнього процесу щодо окремих аспектів проблематики.

Для участі в опитуванні викладачів просимо перейти за посиланням https://cutt.ly/lRUGr21

Кураторам академічних груп необхідно розповсюдити посилання на опитування для студентів – https://cutt.ly/4RUF6sd

Наголошуємо, що результати анкетування є анонімними і будуть використані виключно для планування навчальної активності та створення навчальних продуктів. Звертаємо Вашу увагу, що термін надання відповідей для їх подальшого опрацювання: 19.11.2021.

Заздалегідь дякуємо Вам за участь в опитуванні!

При виникненні питань звертатись до інженерів кафедри Помогалової Н.В. nataliya.pomogalova@nure.ua або Воронової С.В. svitlana.voronova@nure.ua

ХНУРЕ братиме участь у міжнародному проєкті

“Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти”

Академічна доброчесність

Наприкінці 2020 року за результатами конкурсного відбору Харківський національний університет радіоелектроніки став учасником міжнародного проєкту “Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти” (Academic IQ Initiative), який фінансується Державним департаментом США через Посольство США в Україні. Ректор ХНУРЕ Валерій Семенець вже підписав Меморандум про реалізацію проєкту між ХНУРЕ та організацією “Американські Ради з міжнародної освіти: ACTR/ACCELS”.

Мета проєкту – імплементація політик та практичних механізмів попередження та протидії порушень принципів академічної доброчесності та розбудові механізмів внутрішнього забезпечення якості освіти. Одним із ключових завдань проєкту є надання навчальної та технічної підтримки персоналу центрів внутрішнього забезпечення якості освіти ЗВО чи їх відповідників у створенні ефективної моделі моніторингу якості освіти, виявленні ключових проблем і причин порушень принципів академічної доброчесності учасниками освітнього процесу, та надання експертних рекомендацій з вдосконалення якості освіти в ЗВО.

Академічна доброчесність 

Одним з основних завдань Закону про освіту є удосконалення правових механізмів реалізації конституційного права громадян на рівний доступ до якісної освіти на всіх рівнях; створення умов для освіти особи упродовж життя (запровадження таких видів освіти як формальної, неформальної та інформальної); удосконалення нормативно-правової бази освіти, у тому числі розроблення новітніх програм, зорієнтовних на модернізацію системи перепідготовки, підвищення кваліфікації та стажування педагогічних, науково-педагогічних працівників і керівників навчальних закладів тощо.

Академічна доброчесність — це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.

Дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками передбачає:

  • посилання на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей;
  • дотримання норм законодавства про авторське право;
  • надання достовірної інформації про результати досліджень та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;
  • контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти.

Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:

  • самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливим освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їх індивідуальних потреб і можливостей);
  • посилання на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей;
  • дотримання норм законодавства про авторське право;
  • надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності.

Порушенням академічної доброчесності вважається:

  1. академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості), та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства; формою академічного плагіату є самоплагіат, що полягає у відтворенні без посилання на джерело інформації власних раніше опублікованих текстів;
  2. фабрикація – фальсифікація результатів досліджень, посилань, або будь-яких інших даних, що стосуються освітнього процесу;
  3. обман – надання завідомо неправдивої інформації стосовно власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітньої процесу;
  4. списування – використання без відповідного дозволу зовнішніх джерел інформації під час оцінювання результатів навчання;
  5. хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна чи послуг матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної вигоди в освітньому процесі.

За порушення академічної доброчесності педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники закладів освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:

  • відмова у присудженні наукового ступеня чи присвоєнні вченого звання;
  • позбавлення присудженого наукового ступеня чи присвоєного вченого звання;
  • позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади.

За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:

  • повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо);
  • повторне проходження навчального курсу;
  • відрахування із закладу освіти (крім осіб, що здобувають загальну середню освіту).

Положення про академічну доброчесність  Харківського національного університету радіоелектронікиАкадемічна доброчесність

3D визуализация бизнесмен красный восклицательный знак — стоковое фото Порядок та інструкція перевірки  на академічний плагіат

атестаційних робіт на здобуття ступеня “бакалавр”

та3D визуализация бизнесмен красный восклицательный знак — стоковое фото Порядок перевірки на академічний  плагіат

атестаційних робіт на здобуття ступеня “магістр” 

здійснюється  відповідно до таких документів:

1. Положення про атестаційну роботу здобувачів вищої освіти на другому (магістерському) рівні (Наказ ХНУРЕ від 01.11.2019 р. №419).
2. Положення про протидію академічному плагіату в ХНУРЕ (Наказ ХНУРЕ від 28.04.2017 р №290). Академічна доброчесність
3. Інструкція щодо порядку перевірки на академічний плагіат атестаційних робіт на здобуття ступеня «магістр» (Розпорядження ХНУРЕ від 29.03.2019 р. №51Р).