Підготовка здобувачів вищої освіти регулюється Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про вищу освіту», «Про наукову та науково-технічну діяльність», розпорядчими нормативно-правовими документами Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерства освіти і науки України, інших міністерств та відомств, Статуту ХНУРЕ, розпорядчих документів ХНУРЕ тощо.
Здобувачі вищої освіти– це особи, які навчаються у закладі вищої освіти на певному рівні вищої освіти з метою здобуття відповідного ступеня і кваліфікації.
Здобувачами вищої освіти в ХНУРЕ є:
- студент– особа, зарахована до ХНУРЕ з метою здобуття вищої освіти ступеня бакалавра чи магістра;
- аспірант– особа, зарахована до ХНУРЕ для здобуття ступеня доктора філософії;
- докторант – особа, зарахована або прикріплена до ХНУРЕ для здобуття ступеня доктора наук.
Підготовка фахівців з вищою освітою здійснюється в університеті за освітніми (освітньо-професійними та освітньо-науковими) програмами на таких рівнях вищої освіти:
Підготовка фахівців з вищою освітою здійснюється за відповідними освітніми чи науковими програмами на різних рівнях вищої освіти:
- перший (бакалаврський) рівень;
- другий (магістерський) рівень;
- третій (освітньо-науковий) рівень;
- науковий рівень.
Ці рівні регулюються Національною рамкою кваліфікацій (системний і структурований за компетентностями опис кваліфікаційних рівнів), яка призначена для використання органами виконавчої влади, установами та організаціями, що реалізують державну політику у сфері освіти, зайнятості та соціально-трудових відносин, навчальними закладами, роботодавцями, іншими юридичними і фізичними особами з метою розроблення, ідентифікації, співвіднесення, визнання, планування і розвитку кваліфікацій.
Підготовка здобувачів здійснюється відповідно до освітніх програм, навчальних планів, робочих навчальних планів та робочих програм навчальної дисципліни.
Освітня (освітньо-професійна, освітньо-наукова) програма – це система освітніх компонентів на відповідному рівні вищої освіти в межах спеціальності, що визначає вимоги до рівня освіти осіб, які можуть розпочати навчання за цією програмою, перелік навчальних дисциплін і логічну послідовність їх вивчення, кількість кредитів Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи, необхідних для виконання цієї програми, а також очікувані результати навчання (компетентності), якими повинен оволодіти здобувач відповідного ступеня вищої освіти
Навчальний план – один з нормативних документів закладу освіти, за допомогою якого здійснюється організація навчального процесу. Навчальний план містить у собі розподіл залікових кредитів між дисциплінами, графік навчального процесу, а також план навчального процесу за семестрами, який визначає перелік та обсяг вивчення навчальних дисциплін, форми проведення навчальних занять та їх обсяг, форми проведення поточного та підсумкового контролю, державної атестації.